Tisdag eftermiddag den 19 januari

Igår var vi ju i Värnamo för hustruns grå starr-operation så medan jag väntade på att hon skulle bli klar så tog jag kameran och gick en sväng. Jag har en del minnen från Värnamo.

På 60-talet spelade jag bowling i Växjö KK, vill du kan du läsa om den klubben här, och vi var ofta i Värnamo de första åren i klubbens historia. Wernamo KK (de stavade så) var nog vår favoritmotståndare. De första åren åkte vi förstås rälsbuss till bortamatcherna och järnvägsstationen låg alldeles intill bowlinghallen. Precis som Växjö hade Värnamo en 4-banorshall på den här tiden, det betydde att en seriematch tog drygt 2 timmar. Bowlinglagen var 8 man på den här tiden så 4 från varje lag första timmen och de andra 4 spelade då nästa timme. Efter matcherna gick vi ganska ofta och åt på Restaurang Wester Brunn som låg i samma fastighet på bottenvåningen, bowlinghallen låg som bowlinghallar oftast gör i källarplanet.

IMG_3179_1920x1080Så nu när jag jag återigen var i Värnamo så var jag förstås tvungen att fotografera huset där bowlinghallen låg på 60-talet och Restaurang Wester Brunn. Varken bowlinghallen eller restaurangen finns kvar där idag. Bowlinghallen ligger på ett helt annat ställe i Värnamo och Wester Brunn har ersatts av Pinchos. Här ser du hur det ser ut idag.

Så här ser Eye Clinic ut, ett och ett halvt kvarter öster ut från ovanstående.
IMG_3183_1920x1080

Detta inlägg publicerades i Foto, Idrott, Miljö, Nostalgi, Resor, Sjukvård, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar