Lördag lunch

Städar och fejar för ikväll blir det ”lillejulafton” med min brors familj hemma hos oss. Undrar hur många kilo papper jag kastat idag, jag har en förmåga att spara på onödiga papper på skrivbordet, idag var det säkert drygt en dm papper över hela skrivbordet. Allt utom 4 papper kastade jag. Förr sparade jag alltid räkningar som jag betalt på internetbanken, idag slänger jag dem direkt (ibland på skrivbordet). De finns ju kvar i internetbanken i 18 månader och skulle det bli något strul så kan ju banken ta fram betalningen även om den är äldre än så, mot en kostnad förstås. Kvitton som jag väljer att behålla skannar jag idag och sedan kastar jag kvittot. Det är lättare att hitta kvitton och andra värdehandlingar i datorn tycker jag.

Support värd namnet tycker jag att jag fick när jag hade strul med min bluetooth-högtalare harman/kardon go + play. Igår ringde jag supporten på HarmanAudio.com och fick  svar inom en minut. Inte nog med det han som svarade visade tydligt att han ville hjälpa mig lösa problemet som var att högtalaren stängde av sig själv lite då och då. Ibland kunde jag se en hel film på Netflix utan problem, ibland dog högtalaren efter en timme och satte jag på den kunde den dö igen efter en kvart. Inget kul. Jag fick två tips, dels att starta om högtalaren ON-knappen och volym+ samtidigt, dels att sätta volymen på källan (PC eller iPhone) högt minst 75 (av 100) och sänka volymen på högtalaren. Jag har gjort så och nu fungerar den perfekt igen. Som lök på laxen – den högtalaren är en favorit!

Detta inlägg publicerades i IT-teknik, Uncategorized och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar