Onsdag kväll

I måndags kväll åt jag julbord på Korrö. Jag har ju avnjutit många julbord, det är ju så när man blivit så gammal som mig. Jag rekommenderar verkligen Korrö’s julbord. Det var fantastiskt, där fanns en sillsmak för varje gom jag lovar. Någon sa att julbord ska ätas i fem varv. 1:a varvet – sill, 2:a varvet övrig fisk, 3:e varvet kallskuret, 4:e varvet småvarmt och 5:e varvet dessert. Igår blev det ytterligare ett varv efter desserten blev det ett godisvarv. Sillinläggningarna var många och likaså lax fanns i säkert 5-6 olika sorter. Kallskuret förutom skinka fanns här mycket vilt, hjort, rådjur, vildsvin, älg.
Det här julbordet går inte att beskriva det måste upplevas.

Idag har jag haft besök av min kompis Knutte. Jag har fortfarande behov av lite mer förvaringsutrymmen, framförallt vill jag få in bilen i garaget nu när det är kallt. Knutte hade köpt tre råspontluckor som han skruvade fast i takstolarna i garaget så nu kan jag få upp lite plastlådor och annat löst som står på golvet i garaget. Nästa problem var en skåpdörr i köket, det har inte gått att få det nedre gångjärnet att sitta hur jag, och framförallt en del mer händiga än mig än försökt. Knutte fixade det, nu sitter skåpdörren garanterat där den ska. Det är bra att ha sådana kompisar, tack Knutte!

Detta inlägg publicerades i SeniorNet, Uncategorized och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar