Onsdag

Idag tog jag Aprilian och körde till Phonehouse på Grand Samarkand, när jag köpte min iPhone satte jag på ett skydd över displayen, ett ganska tjockt glas. Det gick förstås sönder när jag tappade telefonen på toalettgolvet, klinkers. Men det var ju billigt jämfört med om displayen på iPhonen gått sönder. Köpte nytt lite tunnare pansarglas. Igår upptäckte jag att det gått sönder på precis samma ställe som det första glaset. Märkligt för jag kan inte påminna mig att jag tappat telefonen, men det måste jag ju ha gjort. Så nu köpte jag ett nytt skal, den här gången ett vanligt skydd med lock för displayen. Får se hur det går med detta.

IMG_0224_1920x1080På vägen dit tog jag kort, jag hade förstås tagit med mig kameran, på ett av de vackraste husen i Växjö, enligt mig alltså. Det är en gammal trävilla, den fanns där när jag började skolan och cyklade förbi där varje dag. Sedan tog jag några kort på Ulriksberg, herrgården som beboddes av Södra Skogsägarnas – Södras – grundare Gösta Edström under många år. På vägen hem från IMG_0228_1920x1080Grand Samarkand fotograferade jag även delar av Arenastaden och även Fortnox på Storgatan.

Jag har fått en idé att jag den närmaste tiden ska fotografera i mitt tycke vackra byggnader och miljöer i Växjö.

Klicka/tryck på bilderna så blir de bättre.

Detta inlägg publicerades i Foto, Miljö, Uncategorized och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar