Onsdag

I eftermiddag ska jag avsluta kursen om Windows 10, det är en nybörjarkurs som ska gå igenom grunderna i Windows 10. Det är nog inte min favoritkurs men ibland blir det rätt roligt i alla fall, det hänger alltid på deltagarna.

När den kursen är avslutad så har jag fyra veckor med bara Internetkafé Tallgården på torsdagarna. Känner att jag behöver den viloperioden, vi har slitet rätt hårt med en del frågor under början på hösten.

Efter lunch så åkte jag tillsammans med hustrun och dottern upp till Elgiganten Phonehouse och vi hade tur, det var våra favoriter som jobbade idag. Anna och jag vet inte vad den andra tjejen heter, men jag tycker att de är både trevliga och framförallt väldigt kompetenta. Vi sonderade terrängen lite inför ett byte av hustrun och dotterns mobiler, de har bägge iPhone SE. Det blev ett både trevligt och roligt snack om alternativen. Det är inte så ofta man träffar på så kompetent personal idag, de flesta har fått utbildning på försäljning men inte så mycket utbildning på de produkter de säljer. För ett par veckor sedan var jag i en butik och försökte få hjälp om en Chromecast som jag inte lyckats installera i Studiefrämjandets lokaler, det slutade med att säljaren sa att han märkte att jag kunde mer om Chromecast än honom. Om inte jag kan och inte de som säljer Chromecast kan, vem ska jag då fråga?

Detta inlägg publicerades i IT-teknik, SeniorNet, Uncategorized och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar