Torsdag

Jag är ingen vidare på att stiga upp tidigt men på torsdagarna kör jag Internetkafé Tallgården på förmiddagen och det är så roligt så då kan jag gärna stiga upp tidigt. Idag pratade jag om streaming, försökte förklara att streamad radio och TV kommer att ta över från linjär TV och radio. Jag förklarade hur Apple-TV, Chromecast och Smart-TV fungerade. Jag tror en del var med och förstod men inte alla. Sedan avslutade jag med att visa hur kameran i min iPhone fungerade med zoomning, porträttfoto, panoramafoto och hur man ganska enkelt kan beskära och förbättra fotot i telefonen direkt.

Jag märker ibland att människor som jag tycker jag känner ganska väl som vanliga hyggliga människor, de har åsikter som hör hemma på medeltiden.
Jag lutar mig då mot Magdalena Ribbings ord: – Och till slut kan man säga, om inget annat hjälper, ungefär ”det är obegripligt att en tänkande människa kan inbilla sig att andra är sämre varelser bara för att de har en annan religion/kultur eller ett annat kön; hur korkad får man vara för att tro sådant?”, sa Ribbing.

Innan vi började spelade jag upp ett YouTube-klipp. Alla var överens om att musik påverkar ditt humör, det här klippet blir man pigg och glad av. Klicka här.

Detta inlägg publicerades i Humanism, IT-teknik, Moral, Musik, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar