Torsdag den 2 juli

Igår upptäckte jag ett problem med min nya laptop, den har BO-högtalare men de fungerade inte. Om jag spelar musik så låter det okej i 3-4 sekunder, sedan blir ljudet lägre och lägre tills det knappast hörs. Okej tänkte jag, det gör ju egentligen ingenting för jag har alltid min harman/kardon bluetooth-högtalare inkopplad och där låter det perfekt förstås. Men, lite irriterad blev jag ändå.

Körde HP Supportassistenten och felsökte på högtalarna, hjälpte inte, men jag körde en gång till och nu fixade assistenten till det. Skönt, nu försvann det irritationsmomentet.

Håller fortfarande på med rörelsebingot som SeniorNet ska köra igång den 13 juli. Har lagt ut lite text på hemsidan, www.seniornetvaxjo.se. Det här rörelsebingot är tillgängligt för alla, inte bara för våra egna medlemmar.

Igår köpte vi ett par mattor som skulle passa att lägga på balkongen. Jag stannade också till vid Stenbäcks Mattor, hustrun ville inte gå med in för jag hotade att tala om för expediten att jag har jobbat här i början på 60-talet var det nog jag hade sommarjobb som springschas här. Det är pinsamt tycker hustrun. Så när jag kom in så berättade jag förstås det och vi hade ett riktigt roligt snack om gamle herr Stenbäck och dekoratören Jakobsson. Sedan köpte jag lite mattejp vilket var skälet att jag stannade här.
Idag har vi tömt balkongen på blommor, bord, stolar och allt annat. Lagt dit mattorna, fäst dem med mattejp så de ligger där de ska och sedan tillbaka med allting igen. Det blev bra.

När klockan var 5 på em var jag rätt trött i huv’et, jag hade av misstag raderat över 1 000 bilder från Dropbox, det är en molntjänst. Men som väl är så kan man i Dropbox återställa filer som raderats de senaste 30 dagarna. Så alla fixade sig på några minuter. Men attan var störd jag var ett tag. Så när det var klart satte jag mig på Aprilian och så körde jag en sväng, det är avkopplande.

Västerg_Norrg_utryckning_Brandkåren_1927_1920x1080Här är en bild som publicerats i Facebook-gruppen Gamla Växjö.
Bilden är från 1927, brandstationen låg då i hörnet Storgatan-Västergatan. Som någon skrev, det är bara almarna i korsningen som är kvar idag.

Detta inlägg publicerades i Foto, IT-teknik, Musik, SeniorNet, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar