Måndag kväll den 10 augusti

Om någon uppmärksammat den nya bilden högst upp på sidan kan jag meddela att det är Kampaängen och badplatsen här som jag har fotograferat.

Idag skulle Ann-Sofi och jag vara på Vattentorget för att sälja bingobrickor till rörelsebingot som håller på en vecka till nu. Det kom ingen och köpte bingobrickor, men det hade vi knappt räknat med nu sista veckan. Däremot kom det fyra av våra handledare så det blev ett riktigt kreativt möte om höstens aktiviteter under två timmar.

Vi pratade om svårigheten att bedriva nybörjarkurser på smartmobiler eftersom vi inte nu kan går fram och visa på deras egen mobil. Jag tycker att vi ändå ska köra just nybörjarkurser, det är de viktigaste kurserna vi har. Vi får sänka våra krav men ändå försöka visa på projektor eller TV hur man gör, att det sedan är lite annorlunda på en del mobiler det får vi överlåta till deltagarna att klura ut själva.

Vi pratade också om nya TV-apparater och ett nytt sätt att se på TV. Det verkar som det är många som behöver hjälp med detta.

Idag tittar jag sällan på tablå-TV dvs TV-program när de sänds, istället ser jag nästan alltid på streamad TV via någon play-tjänst. De som är aktuella för mig är i första hand SVT play, C More och Canal Digital Go. Sedan tittar jag förstås på filmer som streamas av Netflix. Läste precis på SVT Nyheter att tittandet på tablå-TV minskat ganska mycket den här våren och sommaren till förmån för streamad TV via play-tjänsterna.

Numera sänder ju TV-bolagen också en del program bara via sina play-kanaler. Fotbollsstudion är bara ett exempel, de sänder först som vanligt i SVT men sedan fortsätter de i play-tjänsten. Hustrun och jag tittade tidigare i våras på den kanadensiska serien Transplant, jag tror vi såg ett enda avsnitt när det sändes, alla andra avsnitt såg vi senare på kvällen via C More play.

Bilden kan innehålla: växt, blomma, träd, himmel, utomhus och naturDen här bilden har Britt-Marie Pettersson publicerat i Facebook-gruppen Växjöbilder. Klicka/tryck på bilden som jag tycker är fantastiskt bra, det är en vacker bild och det finns känsla i den.

Så, bland all skit som finns på Facebook, och skiten överväger, så finns det också en del väldigt bra saker man kan använda Facebook till. För mig är det ett antal Facebook-grupper, Gamla Växjöbilder, Gamla Växjö, Växjöbilder och Växjökompisar…

Detta inlägg publicerades i Foto, IT-teknik, Kultur, Miljö, SeniorNet, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar