Tisdag den 11 augusti

På lördag ska vi på kräftskiva. Det är kul men det blir förstås annorlunda den här gången. Vi måste förstås sitta med corona-avstånd till varandra. Jag har bestämt mig för att köra bil, det innebär att jag får avstå från både Melleruds utmärkta pilsner och Ålborgs Jubileum, som jag tycker hör till en kräftskiva. Men taxi eller buss är osäkert och vi har en pågående epidemi som heter covid-19, vi kommer att klara av den men vi måste agera förnuftigt. Om den här pandemin hade inträffat 1918, det var då vi senast drabbades av en pandemi (Spanska sjukan), då hade det sett helt annorlunda ut jämfört med idag. Många fler hade varit smittade, många fler hade dött. Tack vare utvecklingen, inte minst på informationsområdet, så hanteras en pandemi på ett helt annat sätt idag.

Nu ska vi snart åka till tippen, jag har samlat på mig en massa saker som ska kastas, som står i garaget, jag tar också med mig tomburkar för pantningsautomaten på tippen är suverän, häll i alla burkar på en gång och sedan får du ett kvitto. På hemvägen stannar vi till på Systemet för vi behöver ta med lite dricka till kräftskivan, de andra som inte kör, de kan ju dricka öl och brännvin.

Bilden visar i förgrunden Centrallasarettet och Gamla Läroverket, jag vet inte vilket år men gissar att det är 50-tal. Det var lummigt på den tiden.
Flygfoto_G_Läroverket_Lasarettet

Detta inlägg publicerades i Foto, Miljö, Sjukvård, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar