Torsdag em den 10/9

IMG_0768_1920x1080

Tallgården

Jisses va roligt! Idag har jag tillbringat förmiddagen på Tallgården. Normala tider – före Corona alltså – så kör jag Internetkafé Tallgården här på torsdagsförmiddagar. Men det går förstås inte nu, nästan alla som kommer till det kaféet är 70+ och alltså i riskgrupp. Så nu har Thomas Sjöberg som basar på Tallgården och jag bjudit in 7 av de som brukar komma till Internetkaféet. Vi kan vara max 10 personer i lokalen om vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi sitter glest och vi får in fikat till oss. Det var tydligt att alla tyckte som jag att det var roligt att träffas igen.

När jag kom hem från Tallgården så hade hustrun lagat spagetti och köttfärssås, det är en riktig favorit. Nu ska hon lyssna på Tegnell och Co kl 14 och sedan ska vi åka till Jacobssons Optik. De två glasögonen jag hade med mig hem föll inte hustrun på läppen så nu får hon följa med så får vi prova lite fler glasögon. Å andra sidan, de jag köpte förra gången, dem gillade hon inte heller. Men idag tycker hon dom är jättesnygga, så jag har nog inte så dålig smak jag heller.

Detta inlägg publicerades i Foto, Humanism, IT-teknik, Kultur, SeniorNet och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar