Torsdag kväll den 10 september

Ulriksbergskolan_1958-59CDet blev ett trevligt besök hos Jacobssons Optik, jag har köpt glasögon av dem så länge jag kan minnas. Min klasskamrat Olof Ljunggren (senare Jacobsson), var delägare i företaget så jag fick förstås lite rabatt av Olle som tyvärr gick bort för några år sedan.
Läste på nätet att företaget såldes 2019 till Jennie Arkman Engqvist. Men det fungerade lika bra den här gången som det gjort tidigare.
Och nu hittade vi tillsammans en båge som vi alla tre tyckte passade bra. Dessutom fick jag behålla rabatten som jag fick av Olle för många många år sedan.

Nu får jag vänta i ett par tre veckor innan jag får glasögonen, men nu går jag alltså tillbaka till fotokromatiska glas, dvs glas som automatiskt mörknar när de utsätts för UV-ljus och automatisk blir klara när du kommer in. Jag hade sådana tidigare men av någon anledning övergav jag dem.

Detta inlägg publicerades i Foto, Kultur och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar