Lördag kväll den 12 september

Lördag kväll börjar alltid med ett glas Cava Rosé. När jag jobbade så hade vi PM & Vänner som grannar, de tog också över vår matsal på 3:e våningen i Sparbankshuset. Vid ett tillfälle så bjöd PM in till en champagneprovning. Det var Toni, jag tror han var den förste Sommelieren på PM, han pratade sig varm om Cava som är en spansk variant av Champagne. Så numera dricker hustrun och jag alltid ett glas Cava på lördagskvällen, innan vi äter.

Akvarell Röda Kvarn

Akvarell av Mats Aronsson

Tittar ganska sällan på TV, det blir mest film, Netflix, C More eller någon DVD-film ur mitt bibliotek. Men det finns en del TV jag tittar på, livesänd sport, På spåret, Doobidoo och ikväll såg jag Muren, det programmet gillade jag.
Men nu måste jag börja förbereda måndagens SeniorNet-kurs Internet, den här gången ska det handla om Sociala medier.
På tal om film så visar jag en akvarell av Mats Aronsson som visar hur entrén till Röda Kvarn såg ut gissningsvis på 60-talet. Här såg jag min första barnförbjudna film 1958, jag var inte fyllda 14 år då. Det var spännande.

Klicka/tryck på bilden så blir den större.

Detta inlägg publicerades i Foto, Kultur, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar