Lördag middag den 12 september

Hösten närmar sig fort nu, snart har halva september gått. Ja, ja, snart är det vår igen. Nu måste jag ut med kameran för i september oktober är det så vackra färger i naturen. Än så länge går det bra att köra scooter, igår eller var det i förgår i vilket fall som helst var jag ute en sväng med Aprilian och då var jag glad att jag hade handskar på mig.

Jag är bara måttligt insatt i Coronapandemin som härjar över hela världen just nu. Läser en del seriös press (finns sådan idag) och en del i sociala medier där jag definitivt måste ställa mig frågan sant eller fejk. Det finns två Facebook-grupper som jag brukar titta i, Vi som stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM) och Anders Tegnell fan club. Dessutom tittar jag lite då och då på SVT när det hålls presskonferens (tisdagar och torsdagar) om Covid-19.
Jag är enormt tacksam att vår regering (S, Mp, C och L) har valt att låta vetenskapen styra vår hantering av den här pandemin, vilket jag tycker de har gjort fantastiskt bra. Tänk om Åkesson, Kristersson och Busch hade regerat då tror jag, utan att veta säkert förstås, att de själva valt att bestämma hur vi skulle agera. Ve och fasa säger jag. Nu styr Folkhälsomyndigheten utan några andra bevekelsegrunder än att hantera pandemin på bästa sätt. Det måste vara optimalt. Inga tankar på partisympatier eller liknande.

Nog om detta elände som drabbat världen. Själv har vi, hustrun, dottern och jag, klarat oss bra. Dottern jobbar som medicinsk sekreterare så hon är ute bland folk och hustrun och jag som är pensionerade är ute och cyklar eller går ofta, vi handlar på fredagarna men vi gör det tidigt när det är lite folk i butiken. Vi mår bra bortsett från att det är lite långtråkigt ibland.

Kände att jag måste röra mig lite så jag cyklade min vanliga runda på Hälsans stig. Växjösjön motsols, Trummen motsols och så Växjösjön medsols. Känns mycket bättre i kroppen nu, igår satt jag alldeles för mycket. Att sitta är värdelöst för min kropp.
Det blev några kort också.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Detta inlägg publicerades i Foto, Humanism, Kultur, Miljö, Moral, Politik, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar