Torsdag eftermiddag den 21 januari

Igår kväll fick jag ju leveransen från NetOnNet med bland annat en iPad till hustrun. Anslöt den till ström och då startade förstås installationen direkt, fick förslag att placera den gamla iPaden jämte den nya och installera från den, trådlöst alltså. Det fungerade perfekt, fick frågan om jag ville göra en ny backup på den gamla iPaden först. Det lät förståndigt så det gjorde jag. När den var klar fördes alla apparna över.
Apple är fantastiskt på att skapa användarvänlighet! Där har Microsoft en hel del att lära. Den nya iPaden var igång mycket enkelt, det tog förstås lite tid att ladda ned alla apparna efter installationen. Men allt fungerar tillfredsställande.

Idag har jag varit en sväng före lunch på Kvantum Teleborg för att göra ett par inköp. Hustrun fredagshandlar på nätet den här veckan eftersom jag ska lämna in bilen på service klockan nio imorgon bitti.

Min rehabträning sköter jag, 8 övningar, 3 ggr varje övning och 10 repetitioner. Igår hade jag lite ont i axeln på eftermiddagen efter övningen, det har jag inte haft tidigare. Kanske tog jag i lite mer på någon övningen, men det går framåt. Jag känner av skadan mindre och mindre. Det är förstås lite jobbigt att inte kunna lyfta högt med vänsterarmen, men det får jag nog lära mig att leva med.

Damernas skidskytte idag var inte lika roligt som det brukar. Är det höjden som är problemet, eller hade de dåliga skidor idag? Men motgångar stärker på sikt. Tror jag.

Snackbar Angela, Platanias, KretaNu har jag redan börjat längta till sommaren, i alla fall tänka lite på den. Bilden är från augusti-september 2006, det är Snackbar Angela vid stranden i Platanias, där vi oftast åt lunch på vår semester. Efter lunchen bjöd de alltid på vattenmelon och Raki. Märkligt nog vande jag mig vid Raki, det är grekiskt brännvin och första gången jag smakade det så tyckte jag det var vedervärdigt. Tryck/klicka/zooma bilden.

Detta inlägg publicerades i Foto, Idrott, IT-teknik, Motion, Nostalgi, Resor, Sjukvård och märktes , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar