Tisdag den 11 maj

Nu har jag fixat så Maj-Britt, min granne, har en ny telefon. Jag raderade alla uppgifter i min gamla iPhone 6, nu satte vi in Maj-Britts SIM-kort i den och startade den. Det blev precis som en ny iPhone, välj språk, välj land etc. Sedan la jag telefonen jämte Maj-Britts iPad och då frågade den om den skulle hämta alla uppgifterna från iPad’en för att installera iPhone 6’an. Det fungerade perfekt.

 

FilmposterHämtade mattan vi köpte igår på Stenbäcks Mattor. 1959, 60 eller kanske 61 sommarjobbade jag hos Stenbäcks Mattor, på den tiden låg det på Norra Järnvägsgatan. Jag minns att Jacob, han hette Jacobsson i efternamn, jag minns inte förnamnet, han var dekoratör dvs han skyltade på Stenbäck. På den tiden levde Stenbäck, det var han en man och en kvinna och så jag i butiken. Den dagen då Jacob kom för att skylta, då var det fest för då vankades go-fika. Dessutom var Jakob en pratsam och rolig man. Mitt jobb bestod mest i att stå och vända mattorna när de skulle visas för en kund samt att köra ärenden, springpojke med andra ord. Mattorna låg i stora högar och när de skulle visas så slängde jag över halva den översta mattan så jag kom åt nästa och så slängde jag över den o.s.v. Det var rätt tungt. Lite annat än idag lindrigt uttryckt. 

Filmpostern North by Northwest, filmen hette på svenska I sista minuten. Jag tittade på den härom kvällen och faktiskt, jag var nog på rätt mood för jag tyckte den var helt okej. Här kan du läsa om filmen.

 

Detta inlägg publicerades i Foto, IT-teknik, Kultur, Nostalgi, Uncategorized och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tisdag den 11 maj

  1. Tony skriver:

    Jag tycker också att filmen fortfarande är sevärd.

Lämna en kommentar