Måndag 24 maj

Hårvård

SkäggtrimmerIgår lördags köpte jag en ny skäggtrimmer, åkte upp till Clas Ohlson på Grand Samarkand. Lite oro kände jag väl för att det skulle vara mycket folk. Det var rätt mycket bilar och till Systemet var det kö utanför lokalen, när en gick ut fick en gå in. Men på Clas Ohlson var det lugnt, jag hade redan kollat på nätet vad jag skulle köpa och där stod också vilken hylla skäggtrimmern fanns på så det blev ett mycket snabbt besök. Igår testade jag den och den fungerade alldeles utmärkt, sedan tyckte jag det var suveränt att jag kunde rengöra den genom att spola av den under rinnande vatten.

Idag har jag varit hos min frisörska hos Kajsa & Co, jag bytte frisörska under pandemin, det kändes av någon anledning säkrare här än hos min gamla frisörska. När håret var fixat idag så trimmade hon lite som jag missat när jag trimmade skägget. Visst är det märkligt det här med hår när man blir gammal. Det växer dåligt högst upp, det blir tunnare och tunnare men i näsan, där växer det, samma sak med öronen och ögonbrynen. Varför är det så? Är det något skydd vi får när vi blir gamla? Luftföroreningar stoppas av håret i näsan? Oljudet från dagens musik dämpas av håret i öronen. Men ögonbrynen, det fattar jag inte, skugga mot starkt solsken?

Detta inlägg publicerades i Corona, Foto, IT-teknik, Miljö, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Måndag 24 maj

  1. walkaboutsweden skriver:

    Hihi. Ja det där med hårväxten när man blir gammal – det pratar vi ofta om här hemma.
    Och man kan verkligen undra VARFÖR.

Lämna en kommentar