Tisdag den 31 augusti

Madlyckan, Mariestad

I söndags eftermiddag kom vi fram till hustruns barndomshem i Madlyckan vid Vänerns strand i Mariestad. Vi körde från Växjö strax efter 11 på förmiddagen, den här gången körde vi väg 30 Lammhult – Vrigstad mot Jönköping. Den vägen är lite kortare än vägen över Värnamo å andra sidan blir det rätt mycket motorväg från Värnamo till Jönköping. Nu blir det hemester här till tisdag eftermiddag. Det blev en riktigt trevlig hemester, efter allt regnande sista tiden så var det nu strålande väder.

IMG_9722_1080Hustrun tycker alltid att jag tar så god tid på mig när jag besöker hemlighuset här. Det gör jag nog, det beror på litteraturen här, jag kan inte sluta läsa när jag börjat.

Staffan Lindén – Funderingsbok för badrum och andra våtutrymmen. Bara titeln alltså!

Det var bättre förr – Ulf Ivar Nilsson. Bara omslaget – Allting var bättre förr. Ja, du till exempel.

Gubbvarning av Lennie Norman är förstås ”lite” under bältet. Men jag tycker den är rolig.

Idag tisdag eftermiddag åkte vi hem, den här gången körde vi inte 26:an mot Skövde utan utmed Vätterns västra strand, förbi Hjo. Det är längre väg och det tar längre tid, 80 mest hela vägen till Jönköping. Men det är en rätt vacker väg.

Detta inlägg publicerades i Foto, Resor, Trafik, Uncategorized och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar