Tisdag 22 mars och strålande väder

Igår eftermiddag ledde jag min kurs/studiecirkel ”Bekvämlighet i en digital tid”. Vi är bara 6 deltagare om jag räknar in mig själv och min hjälphandledare. Det oroade mig innan kursen startade men den oron var helt obefogad. Detta är en av de roligaste kurser jag hållit. Det är hela tiden livliga diskussioner. Hur bra kurserna o/e studiecirklarna blir det hänger alltid på deltagarna.

IMG_4811B_1920x1080Idag tog jag Aprilian och åkte först till JF:s Fordonsteknik i Växjö. Min svåger fick problem med sin bil när han besökte oss förra sommaren och vi åkte dit med den. Det var ett par ganska allvarliga fel på bilen men han fixade det och till ett mycket bra pris. Svågern sa när han vi åkte därifrån i den reparerade bilen, hade jag inte bott så långt härifrån, han bor 25 mil bort i Mariestad, så hade jag valt den här firman till alla reparationer i fortsättningen. Så nu bestämde jag att han skulle få göra en liten service på Aprilian före besiktningen. Han lovade att fixa det och jag fick en tid i början på april.

Därifrån körde jag till Elgiganten Phonehouse där jobbar två tjejer som verkligen kan det här med smartphones, jag litar verkligen på em. När jag köpte mobiltelefoner till banken så handlade jag alltid av den ena av dem. Jag förstod ganska snart att hon kunde jobbet så jag kunde lita på henne. Nu har SeniorNet Växjö en supporttelefon – en android och jag har alltid haft iPhone – och hon hjälpte mig med en del saker jag inte begrep. Så nu kan jag hantera en del saker som jag inte kunde tidigare.

Därifrån körde jag direkt till en medlem i SeniorNet som behöver support. Han är 94 år, han ser dåligt, han hör dåligt och han har glömt mycket av det han tidigare kunde så bra. Det är jobbigt att hjälpa honom, eftersom han för 8-9 år sedan var väldigt duktig på tekniken och idag har han svårt inte minst pga sin dåliga syn. Men jag ska hjälpa honom så gott det går.

Detta inlägg publicerades i Foto, IT-teknik, Kultur, SeniorNet och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar