Onsdag den 26 juni

Problem med vaxpropp

Igår hade jag tid på min vårdcentral för att spola öronen. Jag har så länge jag minns haft problem med stor vaxproduktion i mina öron. Under många år åkte vi på semester framförallt till Grekland, jag gillade att dyka in i vågorna när jag badade i havet. Ett år när vi var på Cypern – läs här. Tur att hotellet jämte vårt hade en läkare som spolade öronen på mig.

För ett år sedan fick jag tipset att köpa Vaxol på apoteket, det var en väninna till hustrun som hade hittat detta. Jag har fått lite problem med vaxpropp ett par gånger under året, har sprayat med Vaxol och efter några timmar har vaxproppen lösts upp. Men nu hjälpte det inte, det blev bättre men nästa dag var det lika eländigt täppt i örat igen. Efter drygt en vecka ringde jag en torsdag till min vårdcentral, jag fick tid på tisdagen veckan efter. Jag talade om att jag nog överdoserat med Vaxol och fick då beskedet att hon trodde inte att man kunde överdosera Vaxol. 

På tisdagen spolades mina öron och det var mycket vax i dem. Jag fick rådet att i förebyggande syfte (som det står i bipacksedeln) spraya två gånger i veckan i fortsättning.

Foto från Linneparken i Växjö

Jag är egentligen inte mycket för blommor och växter, det har alltid varit hustruns avdelning, hon älskar att syssla med blommor. Däremot tycker jag om att fotografera naturen. Idag när jag tog en rätt lång cykeltur så stannade jag till i Linnéparken, som ligger alldeles söder om Domkyrkan i Växjö, och fotograferade. Jag gillar kommunens trädgårdsmästare och all personal som förskönar sta’n.

Första bilden är statyn som föreställer Carl von Linné och en vacker plantering. De andra bilderna är från östra delen av Linnéparken.

Detta inlägg publicerades i Foto, Sjukvård och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar