Tisdag den 8 september

Idag fick jag samtal från en handledare i SeniorNet som inte kom in i Studiefrämjandets lokaler eftersom lokalen var låst. Vi pratade om detta igår och då skulle dörren vara öppen från klockan nio. Nu säger de att de jagat vaktmästaren men inte fått tag i honom. Vad är det för organisation? Vaktmästare är ju verkligen ett serviceyrke och tillgänglighet nästan det viktigast i det jobbet. Jag ringde tillbaka till handledaren innan jag skulle åka dit och öppna, han sa då ”det löser sig, landshövdingen kommer och öppnar om 5 minuter”, tydligen har vi en landshövding som förstår det här med service.

Vi åkte till elgiganten Phonehouse före lunch idag. Anna jobbade så vi köpte en ny iPhone SE till hustrun för hennes tidigare SE var rätt gammal nu, tror den byggde på iPhone 6+ och den nya bygger på iPhone 11. Anna och den andra tjejen som jobbar där är väldigt kompetenta så jag vill alltid handla av någon av dem.

Håller på med batteriet till min nya laptop. Jag får meddelande att batteriet behöver kalibreras. Tycker det är ganska märkligt när datorn är 4 månader gammal. Min ”vän” på HP-suporten Tom tycker som jag. Så nu testar vi att göra kalibreringen utanför Windows får vi se om det hjälper, för när jag gjorde det i Windows så fungerade det inte. 

Detta inlägg publicerades i IT-teknik, SeniorNet, Uncategorized och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar