Tisdag kväll den 8 september

I eftermiddags tog jag Aprilian till stan, det var dags för undersökning av synen hos Jacobssons Optik på Kungsgatan. Den hade förstås ändrat sig lite för det är några år sedan jag var där senast. Den här gången ska jag beställa fotokromatiska glas dvs glas som ändrar färg vid solljus, smarta solglasögon alltså. Jag hade sådan för många år sedan men jag känner att det är dags att gå tillbaka till dem nu.
Tittade på nya glasögon också och tyckte att jag hittade ett par häftiga men de gick inte igenom så på torsdag åker hustrun med och så kollar vi på lite fler bågar.

Kollar förstås lite på friidrotten på SVT, det är rätt fantastiskt vilka duktiga friidrottare vi har i Sverige. Kramer kom tvåa på 800 m och slog ett riktigt gammalt svenskt rekord. Daniel Ståhl vann och Simon Petersson kom två i diskus. Armand Duplantis var inte med här men han är ju otvivelaktigt 1:a i världen i år.

Bilden har några åt på nacken men vi har kvar de här fordonen. Tydligen gillar vi rött. Bilden är från Rösvägen i Sandsbro 2016, ett år innan vi flyttade därifrån.

Detta inlägg publicerades i Foto, Idrott, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar