Fem en fredag v 14: Från knopp till tå

Det är ju fredag och då lägger Elisamatilda ut fem frågor att fundera över

  1. Hur känns det i kroppen den här veckan?
    Jag har rehabtränat sedan slutet på förra året, då jag halkade och föll handlöst baklänges och skadade axeln ganska rejält. Men jag får hjälp av en sjukgymnast som jag ser som en hjälte. Jag kan fortfarande inte lyfta armen över axeln men jag har inte alls ont längre. När jag för några veckor se’n fick ischiaskänning då fick jag ett program av honom som fixade detta på 9 dagar. Så nu känns det bättre än på länge!
  2. Vad gör du för att träna knoppen?
    Varje morgon korsordet, som jag är dålig på – nybörjare, sedan Sudoku som jag är lite bättre på. Har alltid haft lättare för att komma ihåg telefonnummer än namn, så dumt egentligen. Sedan kör jag ofta igenom lite kurser hos Moderskeppet, foto. Senaste tiden har jag också ägnat åt att lära mig mer om Excel Databaser. Jag hade ett gammalt Office 2010 och bytte nyligen till Windows 365 så då passade jag på och körde en video-kurs från Aktiv.se som SeniorNet bjuder sina medlemmar på. Det är kul att lära nytt.
  3. Vilken typ av aktivitet gör en dålig dag till det bättre?
    Imorgon har jag en sådan, bastu på em med brorsan, perfekt avslappning före lördagskvällen.
  4. Vad är vardagslyx för dig?
    Det är vackert väder och en tur med min Aprilia (scooter) och kameran, det är så skönt.
  5. Hur känns det i sinnet om våren?
    Hela den härliga varma årstiden framför sig! Våren, sommaren och början på hösten med alla vackra färger – Woow!Här är min Aprilia Scarabeo 100, jisses vad jag gillar den på små slingriga vägar när det är vackert väder.Blir det så här segwayrollator

Nej, det var ju fel. Här är min Aprilia.
IMG_5437_1920x1080

Detta inlägg publicerades i Foto, IT-teknik, Miljö, SeniorNet, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fem en fredag v 14: Från knopp till tå

  1. Susjos skriver:

    Gillar din Aprilia!
    HA det gott!

  2. Paula Merio skriver:

    Här sitter jag och ler med hela ansiktet! Men gubben fattas ju på sista fotot!
    Önskar jag också kunde se våren som att allt är framför mig, men jag ser bara lerkokor under dojorna, grus och lera under hundmagen, vattenpölar överallt…men det går ju över… i maj i bästa fall. Så bra att du har en förträfflig sjukgymnast att luta dig mot. Guld värd!! Trevlig helg

  3. Pingback: Fem en fredag v. 15: Konsumtion - elisamatilda.se

Lämna en kommentar