Fredag den 7 maj

Fem frågor en fredag

Elisamatilda har som vanligt på fredagen ställt 5 frågor. Klicka här om du också vill svara på hennes frågor.

  1. Vad i veckan fick dig att längta efter något?
    Jag har som vanligt kört ett musik-kafé digitalt (Zoom) och det är ju kul. Men jag längtar tills vi kan träffas IRL, då blir det ännu roligare.
  2. Vad i veckan fick dig att sakna något?
    Träffade Thomas som är chef på Tallgården en träffpunkt i Araby där jag körde ett Internetkafé på torsdagsförmiddagarna före pandemin. Nu berättade Thomas att de har renoverat och gjort så fint på Tallgården och både han och jag hoppas att vi kör igång som vanligt den 1 september.
  3. Vad i veckan gav dig lyckokänslor?
    Det var riktigt roligt att träffa Thomas som jag inte har träffat sedan början på mars förra året. Det är härligt att träffa människor IRL, i verkligheten alltså.
    Också i måndags när jag cyklade runt sjöarna i centrala Växjö, Växjösjön och Trummen. Titta på bilderna här nedan så ser du vad som gjorde mig lycklig. Det är så vackert i naturen nu.
  4. Vad i veckan fick dig att fundera?
    Det är mycket, inte minst inom politiken. Det är så mycket ljug och fake news idag. Det är som om politikerna inte tror att det ska drabba dem när de ljuger eller slarvar med sanningen. Tror de att vi väljare är dumma? Är vi det?
  5. Vad i veckan fick dig att vilja testa något nytt?
    Hustrun skulle vara med på ett Teams-möte med kommunen om bidrag till ideella föreningar. Så jag måste förstås testa Teams, vi kör ju Zoom i SeniorNet men det skadar aldrig att lära sig något nytt. Det fungerade förstås bra det också.

IMG_3590_1920x1080IMG_3598_1920x1080

Detta inlägg publicerades i Foto, Humanism, IT-teknik, Kultur, Musik, Politik, Uncategorized och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fredag den 7 maj

  1. fina bilder, det är mycket man längtar efter nu.

  2. bokdamen skriver:

    Vackra bilder. Ja det är verkligen vackert i naturen. Värmen kommer nog snart också då exploderar det förmodligen. Ha en skön helg!

  3. A ROOM OF MY OWN skriver:

    jag tycker att både Teams och Zoom fungerar bra. och så många fina föreläsningar en har kunnat höra med bibliotek, Nordiska Rådet och andra värdar. Lunds Domkyrka sände en fin konsert. men, som sagt, det är roligare IRL. nästa vecka kommer värmen. tror vi

  4. Karoleen skriver:

    Teams är lätt att lära dig, det blir nog inga som helst problem! Lycka till!

  5. Geddfish skriver:

    Jag säger också att det är mycket som jag längtar till, väldigt mycket.
    Har använt mig av både Teams och Zoom när det gäller större grupper. Med barnen har det funkat med bara Messenger video.
    SÅ vackra bilder som du visar!

    • p169sun skriver:

      Jag har mest använt Zoom, Teams är bara ett par gånger så jag trivs för närvarande bäst med Zoom.
      Tack! Det är inte medvetet men jag har nog blivit något av en naturfotograf. Jag tycker om att fotografera natur och miljöer.

Lämna en kommentar