Måndag den 10 maj

I förmiddags körde vi till Stenbäcks Mattor som ligger på I11-området vid City Gross. Vi köpte en matta att lägga på den inglasade balkongen. Det vi haft hittills är trä och i botten plast och nu har plasten torkat och då går den sönder. Så nu köpte vi en riktig matta istället.
Passade på och åkte vidare till Grand Samarkand och PhoneHouse för att snacka med någon av tjejerna där om min grannes ev. köp av en ”vanlig” mobil. Min granne vill ha en mobil som hon kan ringa och sms’a och ta bilder med, inget annat. Då tyckte jag att en smartphone var lite skott över målet. Men när vi pratat en stund så kom vi på att min gamla iPhone 6 kanske jag kan väcka till liv. Den fungerar ju för att ringa, sms’a och fota med.

Nu har jag äntligen bytt till sommardäcken. När jag ändå var i trakten så besökte jag även Dohini där jag beställde både fram och bakdäck samt hämtning av min Aprilia. Jag fick ju en slang till framdäcket som inte var riktigt rätt dimension och jag har tyckte att den kränger lite knepigt när jag svänger så därför ville jag byta både fram och bak. Han sa att det behövs ingen slang utan han sätter dit slanglösa däck. Skönt att ha det beställt, även om bakdäcket inte kommer förrän mitten på juni.

Jag laddade upp min gamla iPhone 6 och det gick bra och sedan raderade jag allt innehåll och alla inställningar så den blev helt nollställd. Men Maj-Britts SIM-kort i den gamla Doro-telefonen hon hade, det var för stort så jag får nog åka upp till PhoneHouse imorgon, jag tror de har en tång som kan klippa SIM-kortet så det passar i hållaren i min gamla iPhone 6. Det här blir nog en jättebra lösning.

Detta inlägg publicerades i IT-teknik, Trafik, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Måndag den 10 maj

  1. Tony skriver:

    Min gamla iPhone 7 uppdateras och fungerar bra fortfarande, så en iPhone 6 borde väl vara ett utmärkt alternativ. Bör det inte vara ett apple-id också för att det skall bli bra för din granne?

    • p169sun skriver:

      Maj-Britt, min granne, har en iPad så det blev perfekt. Hon kan ju redan hanteringen på Apples mobila enheter. Så när vi satte i hennes SIM-kort i iPhone 6 och startade den så la vi den jämte iPad’en. Då kom frågan om att använda det Apple-id’t som fanns i iPad. Sedan sköttes allt automatiskt. Men apparna hon köpt kunde inte föras över automatiskt eftersom den gamla iPhonen inte kunde uppdateras till samma iOS som iPaden har. Men hon ville bara ha en telefon så det räcker gott och väl.

Lämna en kommentar