Fredag den 18 juni

elisamatildas Fem en fredag, v. 24: Incheckning

Självklart måste jag fundera på elisamatildas fem frågor den här veckan. Var med du också, här är elisamatildas blogg.

  1. Hur har ditt humör bidragit till veckan?
    Jag har oftast ett bra humör, ibland blir jag kvickilsk men det går alltid över på några minuter. Tror jag fått den egenskapen av min pappa. 
  2. Vad har du gjort för att främja din hälsa?
    Har gjort det som jag tycker är roligt och ätit det jag tycker är gott. Jag tror att om själen mår bra så mår kroppen bra. Eller hur?
  3. Vilka tankar har fyllt ditt huvud?
    IMG_3746_800_BI tisdags och onsdags fylldes huvudet av min farbror Roland, den yngste och siste i livet att pappas 4 bröder. Han gick bort den 28/5 och i onsdags var det begravning. Så de här två dagarna var det mycket tankar kring gamla tider med farmor och farfar och deras sex barn, de hade en dotter och fem söner. Jag gjorde en fotobok om Arabygatan, det var där de växte upp. Roland är förstås 2:a fr vänster, min pappa är 2:a fr höger.
  4. Hur har du sovit om nätterna?
    Den senaste månaden har jag sovit mycket bra, somnat så fort jag släckt lampan och sovit till halv sex, sex på mornarna. Flyttat till min vilfåtölj där jag oftast somnat om direkt och vaknat igen vid åttatiden.
  5. Vad har fått dagarna att gå?
    Har alltid något att sysselsätta mig med. Fotografera, titta på filmer (Netflix, Disney+, egna DVD-filmer), cykla runt sjöarna utanför knuten Växjösjön-Trummen-Växjösjön igen, det blir 12 km. Rehabtränat min skadade axel, som väl är vänster axel. Idag har jag varit hos Maj-Britt, min 90-åriga granne och hjälpt henne att komma igång med fotografering med den iPhone 6 som hon fick av mig.
Detta inlägg publicerades i Foto, Humanism, IT-teknik, Nostalgi, Uncategorized och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fredag den 18 juni

  1. Verkar vara ett angenämt liv.

  2. Paula Merio skriver:

    Du är en flitig man som bär omsorg om dina medmänniskor, självklart sover man då gott!

  3. p169sun skriver:

    Jo visst är det ett angenämt liv, jag har haft tur i det mesta och det är jag väldigt tacksam för. Eftersom jag kan rätt mycket om datorer, surfplattor och smarta telefoner så är det roligt att hjälpa andra som behöver hjälp med detta.

  4. A ROOM OF MY OWN skriver:

    det låter behagligt! förutom axeln då. jag har också besvär med v axel. sjukgymnasten skickade hem mig med värktabletter och nackövningar. hoppas att besvären ger sig lika plötsligt som de kom. en god sömn är guld värt

Lämna en kommentar