Fredag och 5 en fredag

Elisamatildas fem frågor en fredag tycker jag är kul, jag ser alltid fram emot hennes 5 frågor när jag stiger upp på fredagarna. Var med du också, klicka här.

Här är Elisamatildas frågor den här veckan, och mina tankar kring frågorna.
Vad är det längsta du reser i sommar?
IMG_0446_1920x1080Det blir nog ingen längre resa den här sommaren. Vi åker säkert till hustruns barndomshem i Mariestad. Hennes bror bor kvar där vid Vänerns strand. Jag gillar verkligen Vänerns Pärla. Klicka/tryck på bilden.

Hur spenderar du en regnig sommardag?
Det är lätt för mig, jag tycker ju om regn numera. Vatten (regn) är ju det som krävs för att skapa liv. Jag sitter vid datorn, jag gillar fortfarande den bättre än mina mobila enheter (iPhone, iPad), skriver, dokumenterar, spelar musik, tittar på film. Planerar förbättringar på mina kurser i höst och för träffarna på Internetkafé Tallgården.

Vilken är din bästa spontana utflykt?
Jag har flera småutflykter som jag gillar. Den enklaste är att ta med kameran och åka en liten väg mellan Evedal och Kronoberg utmed Helgasjön, ibland med hustrun och bilen och ibland ensam på min Aprilia. Vi har också en utflykt som vi tar till ibland runt sjön Åsnen, på den vägen finns många ställen att stanna till på.

Hur svalkar du dig på bästa sätt?
Är det riktigt hett då finns bara ett sätt, sätt dig i bilen och kör en sväng. För många år sedan hade vi en Springer Spaniel och var det riktigt hett någon dag så älskade han att åka en sväng med bilen. AC är en välsignelse varma dagar. Sedan har jag två drycker som jag hittat på senare tid som jag också gillar när det är varmt, Kiviks Tranbär och även deras Citron och Ingefära. Den senare är härligt uppfriskande.

Har du något smultronställe där du bor?
BokhultetMitt smultronställe är nog Bokhultet, en härlig bokskog i Växjös västra utkant.

Klicka/tryck på bilden.

Detta inlägg publicerades i Foto, Kultur, Resor och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fredag och 5 en fredag

  1. Tony skriver:

    För mig är nog Lidköping ett strå vassare, fast området mellan städerna är nog mest sevärt 🙂

  2. Sognafaret skriver:

    Rart hvor godt man blir kjent med alle som er med på disse fredagsspørsmålene gjennom et langt år.

  3. Fint med lokala utflykter.

  4. Paula Merio skriver:

    Åh, bokskogar är jag inte bortskämd med, ja inte lövskog överhuvudtaget. Så när jag får chansen älskar jag att besöka lövskogar. Finns det svamp är det bonus! Helt andra sorter än i våra barrskogar. Regn är något jag längtar efter nu, mycket torrt i markerna, blommorna slokar.

  5. bokdamen skriver:

    Vad trevligt med Bokhult. Lokala utflykter är många gånger lagom. Finns oftast mycket att upptäcka i närområdet.

  6. Karoleen skriver:

    Vackra bilder till dina svar! Härligt med små kameraturer som spontana turer, så gör jag med =)

Lämna en kommentar