Fredag den 6 augusti

Fem en fredag

Det är Elisamatilda som ställer fem frågor till oss på fredagarna, var med du också. Här hittar du Elisamatilda frågor.

Vad är något typiskt för sommaren du aldrig har gjort?
Jag vet inte när jag badade i en insjö senast, det är säkert 30 år sedan. Vet egentligen inte heller varför det har blivit så här.

Vilken genre läser eller tittar du aldrig på?
Jag tittar aldrig på skräckfilmer. Däremot läser jag gärna Stephen King. När det gäller film så är det romantiska komedier som står högst på listan följt av westernfilmer.

Vad skulle du bara göra om du fick 1 miljon kronor?
Det vore kul att ha en husbil, eller kanske ännu hellre en Tesla. En ny scooter/vespa vore också ett alternativ.
Jag missuppfattade frågan så här kommer ett annat svar.
Eftersom jag är höjdrädd skulle jag kanske klara av att hoppa i fallskärm om jag fick en miljon.

Vad är något du gjort en gång men aldrig igen?
Hoppat från en trampolin, det gjorde jag en gång på 60-talet vid havsbadet i Bergkvara, det var nog från 3 meter men jisses vad jag tyckte det var högt. Men, jag hoppade.

När går du aldrig över gränsen?
Jag kan bli arg men jag har aldrig någonsin använt våld mot någon sedan skolåldern, i skolan slogs vi ofta men det var alltid på skoj. Annars har jag nog ibland ett rätt häftigt temperament och verbalt händer det nog tyvärr att jag går över gränsen någon gång och då ångrar jag mig alltid efteråt.

Foton

Några foton från veckan som gått. Armand Mondo Duplantis OS-guld, Teleborgs slott i Växjö vid sjön Trummen, trädgårdsmästarnas i Växjö kommun har skapat en vacker sommarplantering, en häger som ofta poserar vi sjön Trummen när jag är ute och cyklar.

Detta inlägg publicerades i Foto, Humanism, Idrott, Kultur, Nostalgi, Uncategorized och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fredag den 6 augusti

  1. Ingrid skriver:

    När jag var ung fanns det en trampolin vid hamnen och där hoppade vi ständigt. Man kunde välja på kandidaten och en ännu högre magistern.
    I dag tror jag inte att jag skulle våga mig på det.
    Ha en skön helg!

  2. bokdamen skriver:

    Skräckfilm tittar inte jag heller på, men har nog sett någon. Stephen King slukade jag allt av i min ungdom, hade ett långt uppehåll, men plockat upp författaren igen. Trevlig helg!

  3. Paula Merio skriver:

    Trampolin är nog värre än att stå o hoppa från ett hopptorn, det har jag gjort från tio meter men då var jag ung och dum…För mig är det 30 år sen jag badade i havet, tyvärr, o i år har insjön blivit utbytt mot Sundbornsån. En mycket trevlig upplevelse förutom strömmen…Jag läser också gärna skräck men vill inte se filmerna, då kan jag inte sova

    • p169sun skriver:

      Jag vet inte om det var en trampolin eller ett hopptorn, men jag var inte då, och är inte nu heller, någon vatten-människa. Jag tyckte det var otäckt, men jag gjorde det.

Lämna en kommentar