Tisdag kväll den 13 september

Igår kväll läste jag ett mejl som gjorde mig upprörd, arg för att inte säga riktigt förbannad. Jag svarade på mejlet, det ska man ju inte göra när man är arg, man ska vänta tills man hunnit lugna ner sig. Men jag tror jag svarade rätt vänligt ändå, men jag var fortfarande väldigt irriterad. Tror du jag sov gott natten till idag? Icke, jag har ju en sovlista på Spotify med lugn skön musik som jag normalt somnar till om jag sitter på en stol. Den är en timme lång och jag brukar somna innan den andra låten är slut. Jag var fortfarande vaken när det blev tyst! Sedan slumrade jag, vaknade, slumrade hela natten.

IMG_4642_1920x1080Men det gick över efter frukosten, jag jobbade en stund och sedan tog jag Aprilian och körde först till min mack på Evedalsvägen. Jag vet att den ligger långt bort, men det är Växjös bästa mack. Alltid ordning och redan och alla grejer fungerar plus att personalen alltid är vänliga. Nej, jag skulle inte tanka utan jag ville kolla trycket i däcken, tyckte det kändes i kurvorna som om det var lite luft i bakhjulet. Det var lite luft i både fram och bakhjulen. Sedan blev det en lång IMG_4639_1920x1080runda utmed Helgasjön. Först stannade jag till vid Evedals badplats, det var ingen som badade idag men det var mycket folk uppe i hopptornet. Sedan stannade jag till vid Kronobergs slottsruin och därifrån åkte jag till Tallgården i Araby. Där träffade jag Thomas Sjöberg som kunde berätta att alla stammisarna kom till Internetkaféet som Thomas Thörn har på tisdagarna. På torsdag är det min tur.

Efter den scooter-turen mådde jag riktigt bra igen.

Detta inlägg publicerades i Foto, Kultur, Miljö, Musik och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar