Onsdagen den 12 januari

Politik

Jag hörde lite från partiledardebatten på TV idag. Men det blev för jobbigt när Jimmie Åkesson fick ordet. Sverige och världen har problem som vanligt, fast idag är de lite allvarligare än de varit på länge. Vi har ett överhängande miljöhot, vi har en pandemi som rasar över hela världen och vad gör då SD? Kommer de med några bra förslag om vad vi borde göra? Nej, det är inte deras politiska strategi, de pekar på problemen och så pekar de på vem som är boven idag i form av en KU-anmälan. Detta är populism och populism har aldrig lett till något som gagnar någon annan än den som sysslar med det. Nog om detta, men jag kände ett behov av att släppa ut mina tankar om det och nu är det gjort.

Lek, Selfie med ord

Klimakteriehäxan (blogg) lägger ut en lek hon kallar SELFIE med ord. Här är den med mina svar, svaret måste börja med samma bokstav som svaret på föregående fråga slutade med. Lite krystat, nästan fusk med Tall(ris), men jag kände ett tvång att få ett L på slutet där.
Efternamn: Sundh
Blomma: Hyacint
Flicka du känner: Tina. Liksom jag en av SeniorNets handledare i Växjö
Favoriträtt: Ansjovis. Kalvkött, citron, ansjovis, kapris blir min favoriträtt Wienerschnitzel
Barnbok: Sopbilen. Fick kolla på nätet för jag minns ingen barnbok.
Janerik_bokföringen_Spb_1970_420Något jag aldrig tar på mig: Nylonskjorta. Kommer du ihåg vit nylonskjorta och slips, usch (klickbar bild, vit skjorta och slips på banken i januari 1970)
Låt du inte glömmer: As time goes by. Casablanca med Humphrey Bogart och Ingrid Bergman
Mat du gillar: Yoghurt. Framför allt Tzatziki (yoghurt, gurka och vitlök)
En grej från balkongen: Tall(ris). Åtminstone just nu
Plats du vill besöka: Lambi. Semesterort på Kos i Grekland där jag träffade George Hatzimihail som drev Alice Springs Hotel, där vi bodde i 14 dar
Sömnknep: Insomningsmusik, jag spelar alltid en spotify-lista med lugn musik när jag ska somna.

Kul tidsfördriv med ord och bokstäver. Hmm, ansjovis är väl ingen maträtt, snarare en underbar ingrediens i den svenska varianten av Wienerschnitzel.

Detta inlägg publicerades i Foto, Moral, Nostalgi, Politik, Uncategorized och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Onsdagen den 12 januari

  1. Nu påminde du mig om att jag inte fått en riktig wienerschnitzel på väldigt länge … Kul att du hängde på här! Noterar att vi är flera som gillar yoghurt!

Lämna en kommentar