Fredag den sista mars

Veckans Fem en fredag v. 13: Medelsvensson.

Som vanligt kollar jag vad Elisamatilda ställer för fem frågor till oss den här fredagen. Det är en rolig sysselsättning att klura över frågorna och kolla vad andra har för svar.

  1. Hur är du en riktig Svensson?
  2. Vad gör du direkt när du kommer hem?
  3. Vilken tid går du och lägger dig?
  4. På vilket sätt är du tråkig?
  5. Har du en Ove Sundberg i ditt liv?

Här är mina funderingar kring veckans frågor.
Hur är du en riktig Svensson?
Alla är nog lite Svensson, åtminstone på några sätt. Gift i över 50 år och stortrivs med livet.
Samtidigt gillar jag att stå på scenen, åtminstone när jag håller föredrag om något jag kan eller håller studiecirklar om teknik.

Vad gör du när du kommer hem?
För det mesta är jag ju hemma. Har jag varit ute och motionerat på cykeln eller varit ute i något ärende så hamnar jag ofta framför datorn eller i min vilfåtölj med min iPad eller iPhone när jag kommer hem.

Vilken tid går du och lägger dig?
Det blir oftast kring midnatt, oftast strax efter. Så var det även när jag jobbade, då steg jag oftast upp vid sjutiden och det gör jag nu också. Fast det händer att jag sover till nio men det är sällan.

På vilket sätt är du tråkig?
Tittar rätt mycket på filmer på kvällarna, jag är nog inte jättebra på att hitta på aktiviteter utan trivs rätt bra när det är som vanligt. Men jag gillar också att gå på konserter och äta gott på PM & Vänner, vår stjärnkrog i Växjö men ibland kan det gå rätt lång tid mellan tillfällena.

Har du en Ove Sundberg i ditt liv?
Jag känner inte honom, har aldrig sett serien. Om jag gissar så är det en snål person och sådana umgås jag inte med.

Detta inlägg publicerades i Kultur, Uncategorized och märktes , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Fredag den sista mars

  1. i vår ålder får man vara lite tråkig och trivas hemma

    • p169sun skriver:

      Jo, kanske är det också bra att ha lite tråkigt ibland så man uppskattar när det blir roligt. Samtidigt är det förstås fantastiskt att trivas hemma, betänk alternativet…

  2. Susjos skriver:

    Visst är man en Svensson på många sätt, men liksom du gillar jag att ibland vara lite i centrum, i alla fall som jympaledare , hihi!
    Inte är man tråkig när man gillar film, goda middagar på restaurang och konserter!
    Tack för bilderna från Karpathos! Vi var där en vecka sent i september, det blåste en hel del och vi fick spöregn en dag..så nja, blev inte så förtjust i ön, dock var det en fantastisk natur!
    Ha en fin helg!

    • p169sun skriver:

      Jo, Karpathos var en blåsig ö men vår lilla strand nedanför hotellet var lugn och skön. Hade ni också sådana sängar som du såg på en av bilderna? Märkliga men de fungerade bra.

  3. BP skriver:

    Vet inte om jag håller med dig om att en medelsvensson gillar stå på scen och håller föredrag.
    Himla roligt förresten att vi är fler ”pensionärer” som är nattugglor. Måste medge att jag la mig cirka kl. 22:30 när jag fortfarande jobbade. Fick också gå upp runt 7-snåret. Det gör jag definitivt inte nu längre;-)

    • p169sun skriver:

      Nja, i vissa situationer är jag nog åtminstone lite Svensson. Jag har också noterat att vi är flera nattugglor här. Jag kan bli trött tidigt på kvällen men det går över och sedan är jag pigg till strax efter midnatt.

  4. A ROOM OF MY OWN skriver:

    jag är också medelsvensson med viss scenvana. det ena utesluter inte det andra. och jag går ut på konserter och föredrag och dylikt så ofta jag hittar något jag är intresserad av. men det är trevligt att vaa hemma också och uggla om nätterna och elda brasa

    • p169sun skriver:

      Ibland tror jag att jag stannar hemma av ren lathet när det varit någon konsert som jag egentligen ville gå på. Det gäller att se upp med det.

  5. Paula Merio skriver:

    Jag är lite förvånad över att så många bloggare inte känner till Ove från Solsidan! Jag tittar sällan på svenska komediserier men fastnade faktiskt för denna, tycker Herngren är bra på att hitta rätta karaktärerna i sina serier. Graturlerar till ett långt och lyckligt äktenskap, det är ju vad alla brudpar fantiserar om men är få förunnat. Själv har jag tappert gjort fyra försök, nu har jag bara en hund…bästa sällskapet.

    • p169sun skriver:

      Jag har svårt för serier över huvud taget. Det finns undantag, Game of Thrones fastnade jag för och det var ju en riktigt lång serie, 7 säsonger. Det kanske finns någon mer annars är miniserier okej för mig, 5-6 avsnitt. Filmer däremot det formatet passar mig bättre.

  6. Pingback: Fem en fredag v. 14: Om påsk - elisamatilda.se

Lämna en kommentar