Torsdag den 21 mars

Klimakteriehäxans selfie om vårkänslor idag

  1. MadlyckanDet är ett självklart vårtecken. Första åkturen på året, det var den här veckan. Jisses va roligt det var.

    En så’n här tvåhjuling – det känns som frihet att ha tillgång till den här. Det är lätt att ta sig vart som helst i stan, billigt och inga parkeringsproblem, men framförallt det är roligt att köra scooter.
    Nu är det vår!

  2. Den blomman är vårens mest efterlängtade. Idag såg jag en backe vid sidan av vägen som var blå, det var fullt med scilla. Så vackert var det i alla fall.
  3. Det plagget signalerar vår för mig, det är inget vackert plagg, men störtkrukan hade jag på mig för första gången i år.
  4. Den texten om våren är en favorit. Den frågan måste jag passa på, jag har ingen favorittext som hänger ihop med våren.
  5. FönstertvättMin syn på obligatorisk vårstädning. Det är fönsterputs och det är ju inte längre något tråkigt. Det finns maskiner och det finns maskiner. Den bästa maskin jag vet är Kärcher fönsterputs, det går minst 3 gånger så fort numera.
  6. Så låter våren i mina öron. Det är att gå en promenad på en stig i Fyllerydsskogen och först hör porlande vatten och så komma fram till en liten liten bäck där vattnet rinner fram så fort och det porlar så skönt.
Detta inlägg publicerades i Foto, Miljö, Uncategorized och märktes , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Torsdag den 21 mars

  1. Klimakteriehäxan skriver:

    Ni som älskar motorcyklar, ni älskar våren på ett alldeles särskilt sätt, det har jag förstått av mina kompisar som sätter på sig hjälmen och drar iväg!

    Putsade köksfönstret, det blev sisådär. Men jag trodde inte de där Kärcher var så himla effektiva, är det läge att tänka om månntro?

    Roligt att läsa dina svar, roligt att du hänger på!

Lämna en kommentar